همشهری آنلاین : دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: منشور فرهنگی انقلاب اسلامی شامل 15 هزار صفحه و درقالب 20 جلد از فرمایشهای رهبر معظم انقلاب درحال تدوین است.

به گزارش ایرنا،محمدرضا مخبردزفولی در دیدار با استاندار اصفهان افزود: تدوین منشور فرهنگی انقلاب، پشتوانه مهم برای طرح عظیم مهندسی فرهنگی است.

وی ادامه داد: موضوع مهندسی فرهنگی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری از پنج سال پیش در دستورکار قرار گرفت و اکنون این طرح با اجزایی مانند تحلیل وضعیت فرهنگ کشور در مراحل تصویب در شورای تخصصی است.

مخبردزفولی گفت: موضوع نقشه جامع علمی کشور که مراحل نهایی تصویب را طی می‌کند به ‌عنوان یک سند بالادستی از افتخارات شورای عالی انقلاب فرهنگی است که با تاکید و حمایت‌ رهبر معظم انقلاب این موفقیت بزرگ حاصل شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد پیوست فرهنگی افزود: بحث پیوست فرهنگی با رویکرد اسلامی و با همکاری حوزه‌های علمیه در حوزه‌هایی مانند مسکن، بهداشت ودرمان، ‌مخابرات، فن آوری اطلاعات و بخش های مختلف آماده و درحال طی مراحل تصویب است.

وی اظهار داشت: رشد شگفت‌انگیز سه دهه اخیر کشور در حوزه تولید علم و دانش و نهاد سازی، حکایت از آن دارد که امام راحل و مقام معظم رهبری در نگاهی دوراندیش و خردمندانه با ایجاد و حمایت از شورای عالی انقلاب فرهنگی پایه‌گذار اصلی این رشد بوده ‌اند.

وی گفت: در استان های مختلف ظرفیت های فرهنگی زیادی وجود دارد و درصدد همکاری با استانداران و مسوولان مربوطه برای ایجاد فضای همفکری و تبادل افکار در این بخش هستیم.

مخبردزفولی افزود: همچنین درصدد ایجاد کارگروه‌های مختلف در حوزه اجتماعی، فرهنگی و دینی هستیم که به مسایل مربوط در این بخش ها رسیدگی کنیم.

کد خبر 124368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز